Specialist superior si specialist principal direcţia juridică

Casa Naţională de Asigurări Sociale №4722874, 30 ianuarie 2017
Oraș: Chișinău
Studii: Superioare
Experiența de munca: Se accepta fără experientă
Salariu: Nespecificat
Program de muncă: Full-time
Scopul şi sarcinile de bază ale funcţiei publice vacante, conform fişei postului:- Specialist superior

Scopul general al funcţiei:
Reprezentarea intereselor Casei Naţionale de Asigurări Sociale în relaţiile ei cu toate organizaţiile centrale şi locale ale puterii de stat, cu agenţii economici, cu persoanele fizice, inclusiv Judecătoria comercială de Circumscripţie, precum şi în instanţele judecătoreşti de toate nivelele.

Sarcinile de bază:
Apărarea intereselor Casei Naţionale de Asigurări Sociale în instanţele judecătoreşti de toate nivelele.
Înaintarea contestaţiilor împotriva hotărîrilor judecătoreşti contravenţionale emise de instanţele de fond.
Acordarea asistenţei juridice în domeniul sistemului public de asigurări sociale.
Înaintarea cererilor de chemare în judecată pe cauzele în care au fost încălcate prevederile legislaţiei în domeniul asigurărilor sociale.
Reglementarea juridică a colaborării Casei Naţionale de Asigurări Sociale cu alte structuri din domeniul de activitate.

Scopul şi sarcinile de bază ale funcţiei publice vacante, conform fişei postului: - Specialist principal

Scopul general al funcţiei: Asigurarea reprezentării intereselor Casei Naţionale de Asigurări Sociale în derularea procedurii de insolvabilitate, pentru acumularea şi restituirea sumelor datorate în bugetul asigurărilor sociale de stat cât şi monitorizarea stabilirii indemnizaţiilor ca urmare a accidentelor de muncă sau a îmbolnăvirilor profesionale.
Sarcinile de bază:
Aplicarea legislaţiei în domeniul sistemului public de asigurări sociale.
Apărarea intereselor Casei Naţionale de Asigurare Sociale în instanţele judecătoreşti de
toate nivelele în derularea procedurii de insolvabilitate.
Acordarea asistenţei juridice în domeniul asigurărilor sociale.
Evidenţa, vizarea şi monitorizarea dosarelor de accidente de muncă şi boli profesionale.
Informarea cu cadrul legislativ şi normativ a specialiştilor Casei Naţionale de Asigurări
Sociale şi Casei Teritoriale de Asigurări Sociale.

Condiţiile de participare la concurs:

a) deţine cetăţenia Republicii Moldova; b) posedă limba moldovenească şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege; c) are capacitate deplină de exerciţiu; d) nu a împlinit vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă; e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate; f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă; g) în ultimii 3 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare; h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie; i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
Cerinţe specifice pentru participare la concurs:

Studii: - superioare, de licenţă sau echivalente, în domeniul jurisprudenţei;
- cursuri de perfecţionare în domeniul asigurărilor sociale, administraţiei publice, juridice.
Experienţă profesională: 06 luni de experienţă în domeniul juridic sau în serviciul public.
Cunoştinţe:
- Cunoaşterea limbii de stat şi a limbii ruse;
- Cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
- Cunoştinţe de operare la computer.
Abilităţi: capacitate de a coordona, organiza, controla, comunica, analiza şi sintetiza, respectul faţa de lege, abilităţi de maniere şi negociere, uşurinţă în exprimarea scrisă şi verbală fluent, clar şi concis, lucru în echipa.
Atitudini/ Comportamente: respect faţă de oameni, spirit de iniţiativă, diplomaţie, creativitate, flexibilitate, disciplină, politeţe, responsabilitate, rezistentă la efort şi stres, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.
Documente ce urmează a fi prezentate::


Copia buletinului de identitate: Da
Certificat medical: Nu
Cazier juridic: Nu
Copia carnetului de muncă: Da
Alte documente necesare: a) formularul de participare;
b) acte ce atestă participarea la activităţi de voluntariat dacă candidatul consideră că este necesar
c) copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi /sau de specializare
Modalitatea de depunere a documentelor:

Prin poștă, email sau personal.
Salariu de funcţie:

2800 lei
Bibliografia concursului:

Constituţia Republicii Moldova
Acte normative în domeniul serviciului public
Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public.
Legea nr.25-XVI din 22 februarie 2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public
Legea nr.16-XVI din 15 februarie 2008 cu privire la conflictul de interese
Acte normative în domeniul administraţiei publice centrale
Legea nr.64-XII din 31 mai 1990 cu privire la Guvern
Lege nr.317-XV din 18.07.2003 privind actele normative ale Guvernului şi alte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale
Acte normative în domeniul de specialitate
Legea privind sistemul public de asigurări sociale nr.489-XIV din 08.07.1999
Legea privind pensiile de asigurări sociale nr.156-XIV din 14.10.1998
Legea bugetului asigurărilor sociale de stat anuală.
Hotărîrea Guvernului nr. 256 din 09.03.2006 privind aprobarea structurii şi efectivului-limită ale Casei Naţionale de Asigurări Sociale.
Hotărîrea Guvernului cu privire la aprobarea Statutului Casei Naţionale de Asigurări Sociale a Republicii Moldova nr.937 din 13.11.2014
Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova cu privire la crearea Registrului de stat al evidenţei individuale în sistemul public de asigurări sociale nr. 418 din 03.05.2000

Persoana de contact:
Fondos Marcela
Site:
http://careers.gov.md/display-job/5150 http://careers.gov.md/display-job/5151
Fax:
022-257560
Atașează CV-ul CV de pe site
Atașează CV-ul

Indicați Nume și Prenume

Verificați corectitudinea numarului de telefon

E-mail incorect!

Verificați condițiile de prelucrare a datelor cu caracter personal

Ai un CV pe site? Intră
Trimite CV-ul

Alegeți jobul

Adaugă o scrisoare de intenție
Închide
Felicitări,
CV-ul tău a fost transmis cu succes! 🥳
Închide